I Vastindien, jag ar lycklig pa riktigt nu!

Just nu är klockan halv elva och jag befinner mig pa var bat som aker runt i Vastindien! Vi; Jag, Ake, Sara, Emma, Karen, Lennart, Axel och Mickan, har haft nagot av den basta tiden i vara liv, fylld av bad sol, shopping och god mat! Vi har varit runt bland oar har i tropikerna, helt otroligt vackert, och jag har aldrig varit med om mer underbara bad an de vi fatt har. Vi har gatt iland i stader dar vi har shoppat, atit god mat, atit glass, druckit gott vin, sett manniskor sjunga och dansat, kant gemenskap och sjalva stamt upp i sang. Har aldrig kant mig sa fri som har, beror antingen pa folket, eller att jag druckit endel, men inte omattligt... Jag tror aldrig jag kommer hem, vad ar en dag pa mitt alskade bibliotek jamfort med ett spabesok pa baten, atfoljt av an god middag med mina karaste och sen dans pa batens disco? Ingenting mina kara vanner, ingenting! Jag, Ake, Karen och Lennart vet att vi aldrig kommer kunna bli oss sjalva efter detta, vi ar forandrade, vi har sett fattigdom, vi har sett gemenskap, vi har sett genuin lycka, vi har sett fruktansvard sorg (sorgen var i och for sig pa en show som de hade en kvall pa baten, men sak samma, det ar kannslan som raknas).  

Jag har kant lycka, jag vet att jag antligen landat i livet, att alla mina val ar ratt, att min familj ar den basta, att det var vart alla ar jag har varit olycklig, for jag har hamnat ratt i livet nu. Med min familj kan jag na vad som helst!! Att jag tog in pa guds stig var ett sa ratt beslut for det har maste vara hans beloning for att jag kommit till honom i mening att agna mitt liv i hans tjanst. Tack gud, tack! 

Efter denna resa tar mitt liv en ny borjan igen! Och denna gangen kommer jag hjalpa andra och fa dem att inse vad lycka ar. Jag langtar! Hor av er till mig om ni vill ha hjalp i livet. Det forsta steget kommer bli att jag andrar texten jag har har pa sidan av bloggen. Den kommer andras mycket, jag ska ta hjalp av Ivar. Det kommer bli en nystart - igen!

Nu ska jag snart ga av baten nar den lagger till och ta ett uppfriskande dopp tillsammans med mina kara, och sen blir det god lunch. 

Manga kramar, Lotten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0