Mina verser till Emma och Sara

Jag satt på jobbet idag och då bestämde jag mig för att skriva förlåt kort till Emma och Sara. på Lunchen gick jag och köpte dem varsin chokladask och varit kort (ett lila och ett rosa)

Eftersom Sara inte fyller år gjorde jag ett litet mindre till henne. Först skrev jag på framsidan:

Till Sara, mitt hjärtas ros och liljekvist, du vackra dotter

Sen öppnade man det och där stod det:

jag är så ledsen att jag gjort dig arg. Du får välja helt fritt vad vi två tillsammans ska göra, och när! Jag älskar dig min prinsessa! 

Vad jag skulle skriva på Emmas kort fick jag klura på lite längre. Men så kom jag på en idé!

Något ni kanske inte vet så mycket om mig är att jag är en författare. Jag skriver citat. Tre exempel:

- Älska andra, men glöm aldrig dig själv. Tappar du bort din själ är det omöjligt att uppskatta andra!- (det är mitt citat på facebook, och ett av favoriter)

- Vägen till lycka är genom ditt eget och andras hjärta.- (har varit med i bloggen en gång förut, det beskriver så bra hur man får lycka)

- Vinden som blåser. Det kallas lycka. Min lycka är du.- (ett citat som jag själv personligen tycker är väldigt vackert)

Ibland skriver jag på Engelska också, men de brukar inte bli hundra procent lika bra. Ett exempel:

- When ever you wisch, my heart will beat like an crown for you and your world.- (Hm... Helt ok!)

Jag kom hur som helst på att jag skulle skriva ett av mina citat på Emmas kort! Jag har en liten bok där jag skriver upp de citaten jag kommer på, men jag ville skriva ett helt nytt till Emma. 

Såhär blev det:

- Jag drömde om dig i natt. Jag drömde att du var det vackraste jag hade. Jag vaknade och drömmen var sann. - 

Visst blev det bra!? Sen inuti det här kortet skrev jag:

Emma, min önskning var aldrig att såra dig och förstå mig inte fel, utan rätt, på tvärtom helt enkelt. Grief isn't relief som man kan säga. Moi adore tu et Sara trés trés beacoup! Tu est mes amies, j'adore toi, avec Åke tu est les amore dans ma vie!

Det på franska var nog inte helt rätt, men varken Sara, Emma eller Åke kan franska så det gör ingenting. Det låter så vackert på detta klingande språk och på svenska betyder det ca: Jag älskar dig och Sara väldigt väldigt mycket! Ni är mina älsklingar, jag älskar er, tillsammans med Åke är ni kärleken i mitt liv. Men som sagt, allt är inte rätt. 


Mvh Lotten



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0