Jag är så lycklig av lycka!

Halojsan i stugan! Ha, ha så brukar jag svara ibland när Åke eller barnen ringer i telefonen! Det brukar i alla fall Åke tycka är superskojigt!

Något som ni kanske har noterat är att jag och Åke egentligen skulle åka till Åkes mamma tillsammans med barnen i helgen, men det hela funkade inte. Kanske nästa helg så åker i alla fall Åke dit och träffar sin söta mor. Kanske följer även jag och barnen med!

Nu har jag något helt underbart att berätta för er som jag vill anförtro mig om i allra största förtroende! Nämligen ska min brorsdotter få ett barn!! Min bror, Magnus, är fyra år äldre än jag är, (född 1962) och han har hela fyra barn!! De är 21, 17, 11 och 9 år. En ganska splittrad kull så att säga! Deras namn är: Helena, Ivar, Måns och Alva. Tyvärr gjorde de ett litet hopp precis när jag fick mina små änglar, så det finns inga jämngamla barn, tyvärr. 

Hur som helst ska den äldsta, Helena, få ett litet barn!! Någon gång i sommar, ca i juli! Det ska väl bli spännande!? Åh jag är så uppspelt! Tänk att jag ska bli gammelfaster! Fast vänta lite nu. Gammelfaster låter inte så smickrande? Man låter gammal och gaggig och som att man ska ha kletiga karameller i väskan, som min gammelfaster. Hugaligen! Ja, jag mår väl tänka på det som min lilla släkting helt enkelt! Det låter väl gulligt!?

Och tänk att min lilla bror som alltid var en sån bråkstake ska bli morfar! Och min svägerska Sonja, som alltid varit så fräsch och minst 13 år yngre än jag, ska bli mormor! Jag är visst inte så gammal som jag tror!

Dessa tankar muntrar upp mig, och i denna glädje ska jag snart gå och knyta mig!

Mvh Lotten Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0