En tisdag

Idag har jag jobbat, jobbat och jobbat och jobbat och jobbat. Jag började mitt jobb klockan nio och sen jobbade jag till klockan fem. Det var trevligt, jag läste böcker och tipsade om böcker, dokumenterade, fikade och sorterade böcker tillsammans med mina kollegor Britt och Helena. 

Efter jobbet hade jag som tur var Åke hemma som skulle laga rotmos till middag så jag kunde lägga i en tvättmaskin och till och med gå in på Facebook en liten stund innan jag åkte och hämtade upp Sara från hennes danslektion. Jag åkte med bilen och när jag kom hem så var Åkes goda rotmos färdigt och vi åt, mm, ljuvligt!

Jag funderar lite på att anmäla mig till en kurs för föräldrar till barn med diabetes. Tänk om Helenas lilla bebis får det! Egentligen finns det inga anlag, men man vet ju aldrig. Jag läser på lite också om andra sjukdomar som astma, cancer och diare som det lilla knyttet kan tänka sig få. Min tanke var från början att inreda ett rum till bebisen här i huset. Men då skulle Emma och Sara få dela rum. Med mig och Åke. För om bebisen ska ha ett rum måste ju föräldrarna ha ett rum tills vidare i alla fall. Jag ringde Magnus, men han sa att jag för guds skull inte skulle göra det. Hm, jag vet inte, jag vet nog hur det blir med unga föräldrar, det kommer sluta med att barnet bor här, det känner jag i maggropen. Ja, ja, jag kanske överdriver lite nu, men det skadar inte att vara lite påläst!

En annan sak som skulle vara jobbigt med att dela rum med Sara och Emma är ju att jag läser och lyssnar på radio så mycket! Åke är ju van, och dessutom kan han inte sova om det inte är en lampa tänd, men jag vet inte om Sara och Emma skulle kunna somna när det är tänt i taket och radion står på. Jag lyssnar på allt möjligt, det är trevligt! Den brukar stå på när jag somnat, det är så trevligt att vakna av lite musik eller att någon pratar i ens öra! Lampan får också stå på, för Åkes skull. 

mvh. Lotten Eriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0