Lite kungar och drottningar då!

Hej alla kära vänner. Nu sitter jag på mitt jobb som biblotikarie. Det är ganska mysig och trevlig stämmning för vi var just och drack en kopp kaffe. Jag en svart, slät kopp och Britt med mjölk och socker. Britt är min kolega, hon är 55 år och världens trevligaste. Hon tycker mycket om äventyrsromaner. Jag föredrar lite mer spänning, gärna en thriller eller liknande. 

På tisdag är det ju första februari, och eftersom det är en ny månad så är det ju livrustkammaren som gäller! På torsdag bär det av, tillsammans med Grer Klubbne, en kär gammal vän! Emma fyller ju år på fredag så på tordag ska jag hinna med att städa huset också, men det ska nog hinnas med. Emma och Sara säger (precis som förra gången) att de inte vill följa med till Livrustkammaren, att de kan allt utan till. Dess då roligare säger jag! Dessutom får de ju chansen att träffa Grer som är en mycket trevlig man, den äldsta jag känner faktiskt! Här i oktober fyllde han 110 år! Tänk om man får hänga med så länge!

Så fort jag slutar blir det till att ge sig ut på presentjakt till Emma. Hon ska få en "1peece" som hon tjatat om en hel del. Jag vet inte vad det är för något så jag ska ringa min kusindotter Julia och fråga. Sen tänkte jag också köpa några trosor, en jojo, ett fiaspel och något Åke säger att hon kommer älska, men som jag inte vet vad det ska vara bra för, är en ajpod. Han säger att man kan lyssna på musik i den, så jag antar att det är någon sorts cd-spelare. Hoppas hon blir glad, Åke förstår sig på ungdomar så bra! Sen blir det väl kanske en bra bok, en skiva och en film eller något också!

Jag har ju ägnat hela min halva tid åt Emma, Emma, Emma, Emma. Åke har fått ca ungefär en fjärdedel, Karen en femtedel, och resten till jobb och städning. Sara har bara fått en knapp liten åttondel! Så nu har jag planerat att efter Emmas kalas så ska jag och Sara ta en mor-dotter dag. Det låter väl så mysigt!! Jag har börjat planera lite så pyttesmått:

-En dag på spårvagnsmuseét, ett trevligt museéum. Där fikar vi och kollar på allt detta stora utbud som finns att erbjuda. Sara kan även prova på att vara en brevbärare tillsammans med de andra förtjusande barnen. 

-Sen avrundar vi dagen med ett biobesök och en visit på en restaurant med goda matträtter till förfogande. 

Nehej, nu måste jag gå och hjälpa några kunder. Det blir till att blogga senare! Vi höres!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0