Oj, oj, oj vad kul de har!

Rooooooompaaaa! Så ropade just Emma till Sara när Sara böjde sig ner för att ta upp en penna i köket och man såg halva rumpskåran! Sara hade på sig ett par tajta mjukisar, så det var därför. Ha, ha, ha så skojiga barn jag har! :) Men nu skriker de på mig att jag inte får skriva det här, ha, ha, men det bryr jag mig inte om, lite pinsam mamma måste man ju få vara!

Julen firades i Sälen på skidor hos en vän. Mycket mysigt, jag är ett riktigt fan av skidåkning, men mer på längden än på breddan höll jag på att skriva, ha, ha, jag menar ju på höjden såklart!

Ikväll är det mina kära barn som ska laga middagen och sen ska vi titta på ett inspelat avsnitt av Desperata hemmafruar, eller desperat houswifes som barnen säger. Åke är faktiskt ett stort fan av den serien, tro det eller ej! Och igår såg jag honom titta på Paradis hotell eller vad det hette tillsammans med Emma och Emmas kompis Hampus. Han undrade vad det var och satte sig tillsammans med dem i sängen i Emmas rum och tittade. Så gulligt! Emma var lite sur senare, men det kan ju vara lingonveckan.

Imorgon händer något spännande! Vi ska hela familjen till Kungliga svenska slottet på en guidad tur i livrustkammaren. Jag och Åke och barnen har haft det som en tradition att gå dit 4-5 gånger om året, sen Emma var fyra. Hela familjen tycker det är så roligt, men Emma och Sara var lite tvära den här gången, de sa att vi ju var där i mitten av december. Men vad spelar det för roll sa jag och Åke och lovade dem var sitt Happy Meal på McDonalds om de följde med, fast det verkade inte bita. Kanske får muta med en glass också?

Ha en god fortsättning så hörs vi i framtiden!

Mvh Lotten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0