Luther

Vad jag är glad idag! På många punkter är mitt liv perfekt!: 

Det är lördag.
Den 10 april åker jag till Västinien.
Den 7/5 ska jag och Karen ha medeltidspartaj.

Vist låter det som ett perfekt liv! Det är det! Jag och Sara är de enda som är hemma just nu. Åke och hans vän Lennart som även är Karens vän är ute och dricker ett glas öl. Jag är så glad att de är så goda vänner! 

Jag har också anmält mig till en kurs för att senare kunna tjäna i kyrkaans tjänst! Jag funderar nämligen på att kanske bli en sorts konfirmationsledare! Hur fint låter inte det? Jag som gillar Luther så mycket och tycker det är så fint att han offrade sig för mänskligheten! Oj vilken fin man han var den personen! Ibland när jag tänker på vad han gjorde för jag kalla kårar på min rygg. Jag undrar bara när han ska komma med i bibeln! Det kan inte vara långt kvar nu... När den dagen kommer så kommer jag och alla andra Luther-älskare vara ute på gatorna med flaggor i händerna och fira och galeja. Jag ska nog sy en flagga tills dess med hans namn ingraverat.
Såhär såg han alltså ut, dessutom var han snygg!

Men tills den dagen kommer och vi som älskar Luther äntligen kan fira vill jag vara den bästa av protestanter! Jag vill leva efter hans läror till 1000000000%!! Jag ska läsa om min Luther bok ikväll tror jag där det står om hans läror. Sen ska jag också läsa om bibeln och se till att bli den bästa av de bästa! Jag ska gå ut på gatorna och omvända folk och sjunga lovsånger till guds ära. Imorgon ska jag ta med mig hela familjen till kyrkan, det ska jag faktiskt göra varje söndag, och vi ska sjunga psalm efter psalm. Jag ska bli en kristen person som bara lever för gud! Oj vilken inperation jag fick nu! Jag kanske till och med kan predika på enn gudstjänst! Och jag ska lära alla konfirmander hur de ska leva och tro. Med mig som ledare kommer världen snart vara helt kristen!

Ja något sånt får det bli. Nu ska jag gå till Sara och berätta att det är slut på TV tittandet och att hon istället borde börja förbereda en text som hon kan läsa på kvällsvarden som vi ska ha ikväll bestämde jag nu! Jag ska också skriva min egen, jag lägger upp den så snrt den är klar! Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0