Min Kvällsvardstext

Gud som haver barnen kär se till mig som liten är. Vart jag mig i världen vänder står min lycka i guds händer. Lyckan kommer, lyckan går. Gud förbliver fader vår. Amen. 

Gud, ta mig i dina armar. Fräls mig, skona mig, hjälp mig.

Gud, Den Heliga Ande, Jesus Kristus och Luther. Vår tros stora mästare som orädda gav sig hän för tron. Luther, du är den som har mitt liv i dina armar. Det är med din hjälp jag kan leva. Skona mig Luther Skona mig! Drag mig till mig ge mig frid! Luther!! Luther!! Fräls mig!! 

All prövning var ett steg mot det eviga livet. I himmlen får jag vara med mina nära varje dag och be tillsammans i mässan varje morgon. Mitt liv är från och med ikväll inte längre mitt utan bara ditt gud, och ditt Luther. Jag ska vara er tjänare er eviga predikare. Jag ska gå ut på torget och sjunga lovsånger, jag ska skrapa mina knän om så behövs. Och in i det sista ska jag ta min nattvard och leva enligt tron. Jag tänker alltså är jag, jag tror alltså vill jag. Gud? Hör du mig? Hör du mig på denna ringa plats? Hör min bön gud, hör den! Rädda mig och min familj jag ber!! Döda mig inte låt mig ge ett budskap till världen. Blott ett mina vill jag bli men en frälst person. Amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0