Om dagen på badhuset!

Hej allesammans!

Jag är återigen här och bloggar! Är det inte trevligt så säg! Förra veckan flöt på på som vanligt, med några undantag som kan vara värda att berätta lite om! Håll till godo!

I onsdags åt jag lunch tillsammans med mina vänninor Gunilla och Jill. Vi gick till en trevlig restaurant och åt god mat. 

Jag och Åke var och köpte kalsonger och en skjorta till honom på torsdagen. 

Men nu kommer det som jag egentligen ville berätta om! Nämligen var jag och simmade tillsammans med min familj; jag, Åke, Emma och Sara och Karens familj; Karen, Lennart, Axel och Mickan.Till en början skulle bara jag och Karen gå och motionssimma tillsammans, men så helt spontant bara så bestämde vi oss för att göra det till en utflyckt för hela familjen. Vi brukar nämligen säga att vi bara är en enda stor familj, lite busigt sådär. 

Vi packade:

• Badkläder till alla i familjen. 
• Mackor med olika pålägg som skinka, ost, kaviar, paprika, gurka m.m. 
• Handukar.
• Saft. 

Sen bar det av till badhuset. Det är så skoj för Axel, Mickan, Sara och Emma är så nära vänner! Emma och Axel är till och med båda födda på precis samma år, 1995!! Sedan är det ett litet glapp som det kallas för Sara är född 1997 och Mickan 1998. Men det är inte en så stor skillnad. Detta är så roligt. Jag och Karen brukar plannera att Axel och Emma ska gifta sig när de blir stora, men jag tror nog inte det kommer att bli så, tyvär. Jag vet att alla måste få hitta sin egen Åke och chansen är kanske inte så stor att Emma ser att han finns där, mitt i Axel. Men hon hittar säkert en annan Åke som är också snäll!

På badhuset simmade, plaskade, stänkte och plojade vi runt. Det var så mysigt. Sen åt vi och barnen köpte glass. Alla barnen sa att vi väl kunde träffas hemma istället för på badhuset, men jag tror att de var glada att de följde med till slut för de skrattade.  

_______________________________________________________________________________________________


Nu ska jag berätta något mer! Jag kommer nämligen fylla år när vi är i Västinien! Nu blev ni avundsjuka va? Vem vill inte spendera sin födelsedag i ett paradis med sina allra närmanste i hela, hela universum och denna vida värld? Sen kan jag också berätta att jag och Karen snart ska anordna vår 45 årsfest med medeltidstema! Ha, ha vad skoj det kommer att bli!

_______________________________________________________________________________________________

Tack och Hej Leverpastej, nu ska jag ringa Karen och planera vårt galej! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0